miércoles, 4 de mayo de 2016

TAST INICIAL





1. - Obriu un blog personal i inclogueu una imatge sobre la lectura amb una definició personal. El nom del blog ha de ser el vostre nom i cognom i heu de convidar als professors de la matèria amb el seu correu.


Aquesta imatge representa per a mi el que és la lectura, ja que la lectura va acompanyada de la imaginació i de la creativitat de cada persona.

2.Entreu en aquestes webs sobre recursos TIC per treballar a l'aula i composeu un Symbaloo que continga una selecció dels recursos que considereu de més utilitat per emprar en el vostre treball:



El meu symbaloo


3. Llegiu l'article "Set sacrificis" de Vicenç Pagès Jordà i afegiu un altre exemple d'un clàssic juvenil explicant una escena exemplar. Consulteu els llibres de l'autor que apareixen en la web per triar una lectura. Llegiu també l'aticle "Un cap de setmana tranquil "del blog del professor de literatura La serp blancai expliqueu perquè una obra és un clàssic i quins són els vostres clàssic imprescindibles.


Un clàssic podría ser el Llibre de les Meravelles de Ramon Llull.
En tot cas un clàssic forma part d'una continuïtat cultural i representa una influència, conscient o inconscient, ineludible per a tot aquell que llegeix i escriu dins d'aquesta cultura.

4. Llegiu la següent entrevista amb Teresa Colomer i destaqueu allò que trobeu més significatiu sobre la LIJ.

El més destacat és la funció de la literatura per a xiquets i joves, en la investigació que dirigeix destaquen tres aspectes importants; el primer és obrir la porta a l'imaginari humà configurat per la literatura, el segon és que llegir (o escoltar) literatura infantil suposa que els xiquets i xiquetes tinguen la possibilitat de dominar el llenguatge i les formes literàries bàsiques sobre les que es sustenten i desenvolupen les competències interpretatives dels individus al llarg de la seua educació literària i el tercer i últim és que ofereix una representació articulada del món que serveix com a instrument de socialització de les noves generacions.

5. Veieu el següent programa sobre llibres infantils il·lustrats de la sèrie Un país de llibre, i l'enllaç amb la notícia sobre els millors llibres il·lustrats del 2013. Indiqueu les lectures que us interessen més de les que s'hi recomanen i expliqueu per què:

Lluny de Aitana Carrasco. Em sembla molt positiu crear un llibre amb aquest tema per a xiquets, ja que moltes vegades intentem protegir els nens de certs temes i del món real pel que introduir-d'una manera o altra aquest tipus de temes em sembla d'allò més encertat.
Rondalles Enric Valor Tant el canvi de referents a la vida dels joves com l’alt nivell del llenguatge que utilitza, però, les fan difícils d’assimilar pel públic lector més jove, tot i que són treballades a primària molt a sovint per la seua vàlua i per l’atractiu de les històries que s’hi conten per als xiquets.

6. Trieu algun llibre que us agrade de la il·lustradora valenciana  Aitana Carrasco.
He triat la portada i il-lustracions interiors que va fer per al Llibre de les bèsties de Ramon Llull; un clàssic indiscutible de les nostres lletres que adopta una vigència inquietant en la relectura que ha realitzat l'escriptor Roc Casagran
7. Veieu el següent vídeo i comenteu quins recursos utilitza Dani Miquel per explicar el conte? Entreu en la web de Dani Miquel i trobareu una unitat didàctica sobre els barrets d'Enric Valor i altres recursos. Seleccioneu-ne alguns.

Cal destacar el fet d'utilitzar les mans i ser molt expressiu com a recurs principal ja que així mantens l'atenció dels xiquets el màxim possible i no es distrauen de la mateixa manera que si ho feres més lineal. 
També és important la utilització d'objectes que apareixen en el conte fent com que són els mateixos propis del conte ja que així tenen alguna cosa més visual i poden veure-ho tal qual apareix en el conte
Finalment fer les diferents veus dels protagonistaso personatges del conte ajuda a mantenir l'atenció dels xiquets i que es diverteixin potser posant veus gracioses que els mantinguen atents al conte així com la utilització de sons.

9. Què els passa als llibres i al Sr. Morris?

Morris Lessmore estimava les paraules, les lletres i els llibres. Va sorgir un contratemps, una horrorosa tormeta però Morris va trobar un nou amic que el va conduir a una bella bibioteca en una casa, llavors va ser on va començar la vida entre llibres de Morris.

10. Sabeu què és el treball per projectes? Si no ho teniu clar, reviseu el següent vídeo i l'article per poder explicar després quin tipus de projectes es poden realitzar per treballar la literatura:
El treball basat en projectes de lectura i escriptura no és només per als professors de llengües ja que la llengua és un vehicle d'aprenentatge en totes les àrees de coneixement. Els projectes estan enfocats a aconseguir alguna cosa és a dir en que la finalitat sigui un producte. És un aprenentatge continu que afavoreix el treball col·laboratiu, els alumnes aprenen molts mètodes d'investigació que els poden ser útils en un futur, aumneta l'autonomia i el professor perd el seu paper inical.
El projecte que més m'agrada és el que estem fent, el de tenir un propi bloc, cada alumne és amo del seu propi bloc on va penjant el que va interpretant i de manera autònoma.

No hay comentarios:

Publicar un comentario